SIKÇA SORULAN SORULAR

Op. Dr. Murat Kaynak

Neden Varislerim Var ?

Eğer kadınsanız, ailenizde varis varsa bir de özellikle çok doğum yapmışsanız yada sürekli ayakta veya oturarak çalışıyorsanız varisleriniz var.

Bunlar varis mi ? Ne yapmam lazım?

Eğer bacaklarınızda normalde olmaması gereken damarlar var bunlar sizi rahatsız edici bir görünümde ise muhtemelen varisleriniz var. Tanı ve tedavi için mutlaka muayene olmanız gerekli.

Bacak Ağrılarım Var!

Geceleri sizi uyutmayan kramplar, gün içerisinde ilerleyen saatlerde bacaklarınızda oluşan ağırlık hissi, şişlikler varsa varisiniz olma ihtimali yüksektir.

Gün Sonunda Neden Ayaklarım Şişiyor ?

Varis hastalarında toplar damarlardaki kapak yetmezliği nedeniyle gün sonuna doğru kirli kanın aşağıda birikmesi sonucunda ayaklarda ve bazen tüm bacakta şişmeler olabilir. Erken yapılacak tetkik ve tedavi ile bu durumun engellenmesi mümkündür.

Varisim Olmaması İçin Ne Yapabilirim ?

Yaşam tarzını düzenleyerek varis oluşumunu engelleyebilir veya yavaşlatabilirsiniz. Düzenli egzersizler, özellikle yürüyüşler, kilo kontrolü, hamam, sauna, kaplıca gibi sıcak ortamlardan uzak durmak varis oluşumunu geciktirecek hatta engelleyebilecek tedbirlerdir.

Varis Tedavisi Mümkün mü ?

Evet. Varis hastalığının hemen her evrede tedavisi mümkündür. Teşhis ve tedavi ne kadar erken yapılırsa sonuçları klinik ve estetik açıdan o kadar iyi olur. Çok ilerlemiş evrelerde tedavi sonrası uzun süre izlem gerektiği gibi estetik düzelmeler erken evrelerde olduğu gibi net olmayabilir.

Tedavi Olursam Tekrarlar mı ?

Hangi aşamada tedavi olduğunuz bu konuda çok önemli. Ameliyatlar sonrasında varisin tekrarlama riski %5-10 arasındadır. Ameliyat sonrası kendini korumak ve tedavi aşamalarına uymak tekrarlama riskini azaltır. Yine de ameliyat olan bacakta eğer yatkınlık varsa yeni damarlar oluşabilir ve bunlara da müdahale gerekebilir.

Varis Ameliyatı Olmalı mıyım ?

Eğer yapılan tetkikler sonrasında ameliyat olmanız gerektiğine dair bir sonuçlar elde edildiyse doktorunuzun tavsiyesine göre erken dönemde ameliyat olmak iyleşmeniz için gereklidir. Geç dönemde yapılacak ameliyatlardan göreceğiniz fayda erken döneme göre daha azdır.

Varis Ameliyatları Acil mi ?

Evet, bazı durumlarda varis ameliyatları acildir. Özellikle çok genişlemiş problemli damarlarda oluşabilecek pıhtılar hayati tehlikelere neden olabilmekte veya ameliyat şansınızı ortadan kaldırmaktadır.

Varislerim Kalpten mi Geliyor ?

Hayır. Çok nadir bazı kalp hastalıkları dışında varis hastalığının kalple bir ilgisi yoktur.

Damarlarım Tıkalı mı ? Açacak mısınız ?

Hayır, varis hastalığı damar tıkanıklığı demek değildir. Varis damar genişlemesidir. Halk arasında 'varis ameliyatı oldum, tıkalı damarımı açtılar... ' şeklinde kullanılan ifadeler yanlış bilgilendirme veya yanlış anlamalardır.

Beynime Pıhtı Atar mı ?

Hayır, beyninize pıhtı atmaz. Kan dolaşımı sisteminde varis nedeniyle beyninize pıhtı atacak bir bağlantı yoktur. Varis hastalarında pıhtı atmasının söz konusu olduğu organ akciğerlerdir. İleri dönem varislerde geç kalınmış tedavilerde sık karşılaşılan bir sorundur.

Kapalı Varis Ameliyatı Yapıyor musunuz ?

Evet, yapıyorum ama size uygun olmayabilir. Her hastaya aynı ameliyat maalesef yapılmaz. Bazı hastalar ileri dönem varis ile geldiklerinden onlarda kapalı varis ameliyatı yapmak bir hatadır. Çünkü tekrarlama risk çok yükseleceği gibi fayda görmeme ve ikinci kez ameliyat olma riski de vardır.

Yeni Damar mı Taktınız ?

Açık varis ameliyatlarında yapılan işlem damar takılması değil bozuk damarın iptal edilmesidir.

Lazer mi Yapacaksınız ?

Kapalı varis ameliyatlarında lazer, radyo frekans, yapıştırma gibi farklı yöntemler vardı. Sizin damarlarınız hangisine uygunsa ve maksimum faydayı hangisinden görecekseniz o seçilecektir

Ameliyattan Sonra Yatacak mıyım ?

Hayır, ameliyattan sonra yatmayacaksınız. Özellikle kapalı varis ameliyatından sonra hızlıca aynı gün hastaneden taburcu edilirsiniz ve normal yaşantınıza dönmeniz tavsiye edilir. Açık ameliyatlarda ise sadece 1 gece yattıktan sonra 15 gün kadar ev içerisinde istirahat ve daha sonra normal yaşantıya devam önerilir.

Ameliyattan Sonra Varis Çorabı Giyecek miyim ?

Ameliyat sonrası varis çorabı giyme süresi genellikle 1 ay kadardır. Sonrasında çoraba ve ilaca ihtiyacınız kalmaz.

Varis Ameliyatı Sonrasında Kılcallarım Geçer mi ?

Evet geçer. Kılcal varis tedavisi zaman ve sabır isteyen bir işlemdir. Tedavi sonrasında bacaklarınızdaki görüntü %90 nın üzerinde düzelir.

Variste Köpük Tedavisi Yazın Yapılır mı ?

Evet yapılır. Yazın yapmaktan kaçınılmasının sebebi tedavi sonrasında bir süre varis çorabı giyilmesinin gerekli olması ve güneşe çıkıldığında tedaviden dolayı damar bölgelerinde oluşabilecek lekelerdir. Tedavi bölgelerinin güneş görmemesi gereken süre genellikle 1 ay kadardır.

Varis Köpük Tedavisi Tehlikeli mi ?

Köpük tedavisinin bazı yan etlkileri vardır. Bu yüzden mutlaka bu konuda uzman biri tarafından yapılması lazımdır.

Köpük Tedavisi Sonucunda Morluklar Gelişti !

Evet gelişecek. Malesef köpük tedavisi sonrası en sık görülen şey morluklardır. İlk gün tedavi sonrası tertemiz olan damar bölgelerinde bir gün sonra morluklar görebilirsiniz. Bunlar geçicidir. Kişinin bünyesine göre 15 gün ile 3 ay içerisinde geçer ve sonrasında temiz bir bacak görüntünüz olur.

Köpük Tedavisi Yapıldı, Çorap Giyecek miyim ?

Evet, damar yapınıza göre 1-2 gün ile 1 haftaya kadar değişen sürelerde çorap giymeniz gerekecek.

Varis Tedavisinde Lazer mi ? Köpük mü ?

Lazer çok küçük kılcallara yapıldığında etkili olabilmektedir. Ancak klinik olarak bizim tercihimiz sonuçları daha iyi olan skleroterapi (köpük) tedavisidir.

Yüzümdeki Kılcallar Varis mi ?

Hayır, yüzdeki kılcallara varis denilmez. Ancak tedavisi mümkündür ve kliniğimizde biz bu tedaviyi yapmaktayız.

Exotherme (silgi) lazer nedir?

Exotherme Silgi Lazer 980 nanometre lazer teknolojisine sahip olan ve en büyük özelliği kamera teknolojisi sayesinde en küçük kılcal damarları dahi görerek yok edilmesini sağlamak olan bir cihazdır.

Exotherme Silgi Lazer kimler için kullanılır?

Skleroterapi ile büyük damarlar yok edildikten sonra iğne ile girilemeyecek kadar küçük olan kılcalları olan hastalarda tam estetik düzelmeyi sağlamak açısından ideal bir cihazdır.

Exotherme Silgi Lazer tedavisi kaç seans olmalı

Tedavinin etkinliği en az 3 seanstan sonra ortaya çıkar. Tedavi sonrası tedavi yapılmış bölgelerin dışında yine kılcal damarlar oluşabileceği ve bunun hastanın varise olan yatkınlığına ve kendisini koruyup korumadığına bağlı olduğu da akılda bulundurulmalıdır.

Exotherme Silgi Lazer tedavisinde varis çorabı kullanılır mı?

Exotherme Silgi Lazer tedavisi esnasında ve sonrasında bandaj ve varis çorabı kullanımına gerek olmaması hasta konforu açısından son derece avantajlıdır.

Exotherme Silgi Lazer tedavisinin yan etkisi nelerdir ?

Exotherme Silgi Lazer tedavisinin her hangi bir yan etkisi yoktur. Tedavi seansları sonrasında kaşıntı ve kızarıklıklar oluşabilir ve geçicidir. Tedavi sonrası dikkat edilmesi gereken en önemli konu güneşe çıkılmamasıdır.