VARİS BELİRTİLERİ NELERDİR ?

Varis Neden Olur ?

Varis klinik olarak bize çok geniş bir tablo sunar.

• Dışarıdan görülmeyen varislerden bacakta yaralara neden olan varislere kadar pek çok şekilde önümüze çıkar.

• Bu yüzden varisin tedavisi de belirtileri de hastalığın şiddetine ve kişiden kişiye farklılıklar gösterir.

• 1 - İç Varisler

• Kozmetik şikâyete neden olmadan karşımıza sadece fiziksel şikayetler ile çıkan hastalıklardır. İç varis henüz bacakta gözle görülebilir değişikliğe neden olmamış damar bozukluklarıdır. Bacaktaki toplar damarlarda kapakçıkların bozulması sonucunda gereğinden fazla kan birikmesi ve damar çaplarının genişlemesi ile ortaya çıkar.

• Bu şikayetler;

• a. Ağrı

b. Kramplar

c. Şişlik

d. Bacaklarda ağırlık hissi

e. Kozmetik problemler olabilir.

• 2 - Dış Varisler

• Dış varis venöz yetmezliğin artık yüzeysel bulgularının ortaya çıkması ile başlar. Ancak dış varisi olan her hastada mutlaka iç varis olması gerekmez. Dış varisin birden fazla şekli vardır.

• a. Telenjiektaziler

Özellikle kadın hastalarda kozmetik açıdan sıkıntıya neden olan varis türüdür. Yüzeysek kırmızı kılcal damarlar şeklinde görülür. Bu tür varislerin boyutlarına göre farklı tedavi şekilleri vardır. Örneğin skleroterapi (köpük tedavisi), yüzeysel lazer, thermokoagülasyon, radyo frekans gibi yöntemler tercih edilen başlıca tedavi yöntemleridir. Telenjiektaziler çok yaygın olduklarında ağrıya neden olabilirler.

• b. Retiküler varisler

Deri altında mavi ve mor renkte olup telenjiektazik varisleri besleyen ve daha büyük (yaklaşık 3 mm çapında) olan varislerdir. Ağrı gibi şikayetlere yol açabilirler. Bunlarda da tedavi yaygınlığına ve kişiye göre değişir.

• c. Trunkal varisler

Deriden kabarık elle hissedilebilecek kadar genişlemiş daha büyük varislerdir. Sıklıkla yoğun bir görsel kirlilik ve fiziksel şikayetler vardır.

• d. Venöz ülserler ve yaralar

Hastalığın en uç şeklidir. Uzun süre tedavi edilmeyen iç varisler sonrasında ortaya çıkar ve geri dönüşü genellikle zordur.